keskiviikko 27. tammikuuta 2016

Käviskö vetäseen jugurtin?

Hellurei! Jopas oli taas tutkimus tehty! Tuoltapa luin Napsahduksia-blogista, samaten kuin Pinkit korkokengät -blogista ja viimein päädyin itse uutiseen. Siis jugurttiko verrattavissa tupakkaan? Tutkimus kertoilee, että jugurtti sisältää asetaldehydia. Siis samaa ainesosaa mitä tupakassa on ja näin ollen desi jugurttia vastaa 6-10 röökiä. Ja mä kun luulin vähentäneeni tupakanpolttoa, mutta näillä laskelmilla mä vedän sitä jugurtin muodossa askillisen päivässä.

Mitä mä nyt teen? Mulla on ollu iät ja ajat jugurttia töissä välipalana. Meillähän töissä ei saa enää polttaa, mutta...otanko mä jugurttipurkkini ja hiippailen salaa jonnekin kulman taakse syömään? Entäs sitten kun mä tulen takaisin, sanotaanko mulle "sä haiset ihan jugurtille"...ja siitä seuraa varoitus? Tai...jos unohtuu lusikka, pyydänkö mä joltain lusikkaa lainaan, kuten sytkäriä? Tai...jos joku on samalla asialla ja mulla ei oo jugurttia, pyydänkö mä jättämään jämät? =)

Siis mihin tämä maailma on menossa...ei ainakaan parempaan suuntaan. Laitetaanko jugurtitkin kohta kaupoissa numeroiden taakse, niinkuin tupakat? Kielletäänkö ne alle 18-vuotiailta?

Ehkä otin...ehkä en...


6 kommenttia:

  1. Kyl mä uskon, että kaikkea voi nauttia kohtuudella :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo näin on, mutta kaikkia tutkimuksia sitä tehdäänkin. Rahaa "turhuuksiin". Kait noi tutkimukset jotakin maksaa.

      Poista
  2. Hihhii :D aika osui ja uppos- kirjoitus!!

    VastaaPoista

Kiittää ja kuittaa kommentista!