25. tammikuuta 2016

MeidÀn Milla

Heippa! Olen Milla, 15 vee. Asun Ă€iskĂ€n ja iskĂ€n kanssa omakotitalossa. Talossa, johon olen niin tykĂ€stynyt, etten muualla haluakaan olla. Tarkkaa syntymĂ€pĂ€ivÀÀni ei tiedetĂ€, mutta laskelmien mukaan nĂ€inĂ€ pĂ€ivinĂ€ tuo 15 vuotta...olen siis vanha. ÄiskĂ€ ja iskĂ€ hakivat mut aikoinaan TottijĂ€rveltĂ€, maalaistalosta. HeillĂ€ oli mukanaan cairniterrieri Merri, joka oli enemmĂ€n kiinnostunut lehmistĂ€ kuin uudesta perheenjĂ€senestĂ€! Mun veli murisi Merrille, joten mĂ€ pÀÀsin lĂ€htemÀÀn Ă€iskĂ€n ja iskĂ€n mukaan. Mua kĂ€ytiin ensin esittelemĂ€ssĂ€ iskĂ€n porukoille. SiellĂ€ oli iiiso koira, Saku. Me tultiin kyllĂ€ ihan hyvin toimeen. Hauska sattuma, koska myöhemmin minusta tuli samannĂ€köinen koira, hieman pienempi vaan. Mua on jopa luultu Sakuksi naapurien toimesta!

                                           TĂ€llainen olin ihan pienenĂ€.


Milla ja Saku vai Saku ja Milla...kumpi on kumpi?


Merri leikkii Sakun kanssa.


Me asuttiin eka kerrostalossa. Tehtiin vĂ€hĂ€n Merrin kanssa koiruuksia, pureskeltiin lattialistoja, sekĂ€ revittiin tapetteja ja postia. Onneksi Ă€iskĂ€ ja iskĂ€ kyllĂ€styivĂ€t kerrostaloelĂ€mÀÀn ja ostivat iskĂ€n porukoilta omakotitalon. SiellĂ€ on enemmĂ€n tilaa. En tee enÀÀ niin paljon koiruuksia, mutta jos jotain teenkin, kuulen Ă€iskĂ€n sanovan "sen on Merri tommoseks opettanu". ÄiskĂ€ on vakuuttunut, ettĂ€ Merri on yhĂ€ keskuudessamme ja antaa ohjeita uurnastaan. Merri oli meistĂ€ meinattain se, joka aiheutti Ă€iskĂ€lle ja iskĂ€lle enempi pÀÀnvaivaa. Se oli niin itsepĂ€inen, ettĂ€ jos se ei saanut tahtoansa lĂ€pi, niin se kosti jotenkin!

ÄiskĂ€ ja iskĂ€ tekivĂ€t vaikean pÀÀtöksen ja Merri lĂ€hti koirien taivaaseen 30.8.2010. MĂ€ jĂ€in ainokaiseksi. Ne kyllĂ€ yritti ottaa mulle uuden kaverin, mutta mĂ€ en hyvĂ€ksynyt ketÀÀn! Kukaan ei vie mun paikkaani, sen tein Ă€iskĂ€lle ja iskĂ€lle selvĂ€ksi! Haluan kaiken huomion ja sen saankin.


ÄiskĂ€ yritti ottaa musta sisĂ€llĂ€ kuvia, mutta vĂ€istelin parhaani mukaan, koska pelkÀÀn kameraa. SiispĂ€ mut vietiin ulos kuvattavaksi. Olis se Ă€iskĂ€ voinut edes harjata mut ensin! ...enkĂ€ ymmĂ€rrĂ€ miksi se vĂ€hĂ€n toruu, kun syön lunta.






TÀmmöinen mÀ olen. Kiltti vanhus suurimmaksi osaksi. Toimin vÀlillÀ myös ÀiskÀn herÀtyskellona. Viikonloppunakin herÀtin lauantaina klo 5 aamulla ulos, sunnuntaina annoin sentÀÀn nukkua klo 8 asti.



6 kommenttia:

  1. Voi, Milla on niin sydÀmen murskaaja, ihana. MeidÀn koira lÀhti sessujen taivaaseen 2003 <3 enkÀ ole kyennyt sen jÀlkeen koiraa ottamaan. Lapsena saatu sessu oli niin niin rakas etten osaa sitÀ sanoin kuvailla <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, noi on niin rakkaita. Kaikkein ikÀvintÀ on luopua niistÀ kun aika tulee.

      Poista
    2. Muistan tunteen.
      Blogissani on kiva arvonta menossa vink vink ;)

      Poista
    3. Kiva arvonta. JÀtÀn kuitenkin tÀllÀkertaa vÀliin, koska itse en ole vuosiin kÀyttÀnyt korvakoruja, tuntuisi "vÀÀrÀltÀ" osallistua.

      Poista

KiittÀÀ ja kuittaa kommentista!