perjantai 22. tammikuuta 2016

Perjantai...pakkanen lauhtuu

Heips! Jokohan näistä pakkasista päästäisiin? Näin säätiedotus ainakin lupailee ja mä olen ainakin jo lopen kyllästynyt. Heh, enpä ole meidän huushollissa ainoa, joka on tulkinnut ulkolämpömittarin lukeman väärin =). Aamulla mä lähdin kauheata kyytiä ulos, kun koira halusi just eikä melkein. Isäntä, joka teki ylösnousua sängystä, huikkasi mulle, että siellä on sitten -29 pakkasta! Mä olin, että huh! Siinä kun ulkona olin, niin rupesin "tunnustelemaan" ilmaa, että eihän täällä nyt ihan niin kylmä voi olla. Tultiin takaisin sisälle ja mäkin kävin kattomassa mittaria. Siellä oli -24 astetta. Onhan sitä riittävästi siinäkin, mutta...Yleensä se olen minä, joka ei osaa lukea lämpömittaria, näitä on meinaan sattunut ennenkin. En tosiaan ole mieltynyt näihin pakkasiin, mutta toisaalta oli heti hyvä nähdä, miten maalämpö toimii tosiolosuhteissa...epäilijöitä kun riittää, varsinkin vanhemmassa ikäpolvessa.

Jos täällä maalämpö puksuttaa, niin töissä on taasen ollut NIIN kylmä, että. Tämä viikko olikin hieman helpompi kuin viime viikko, mutta kunhan ei liian helpoksi menisi, niin taas hajosi yksi kone. No, onneksi oli vielä varakone siihenkin. En tiedä onko sattumaa vai voisiko tuolla kovalla pakkasella olla osuutta asiaan. Viime viikolla(kin) kaikki oli ihan kohmeessa aamuisin. Pieniä ja toimivia kikkojakin tuli tuossa ohella keksittyä töitä helpottaakseen. Nämä olivat vähän sellaisia "miksei näitä ole aiemmin keksitty"-juttuja. Muuten oli vähän sekalainen viikko, naurua ja ilakointia, mutta myös hermojen menetystä. Tässä on pari viikkoa menty vajaalla miehityksellä, kun yksi työkaveri on (taas) ollut sairaslomalla ja sitten on muilla ollut talvilomia. Meillä oli pienehkö sertifikaattikoulutuskin keskiviikkona.

No, mutta nyt on viikonlopun ja rauhoittumisen aika...

                                                  HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE!




6 kommenttia:

  1. No nhan tuossa pakkasessa selvä ero kun -29 on lähempänä -30 ja -24 lähempänä -20, mutta onneks nyt tosiaan alkavat pakkaset hellittämään. Tarkenee taas ulkoilla enemmän. :)
    Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  2. Joo kyllä sitä helposti sekoittaa nuo lukemat mittarissa. Yks aamu minäkin epäilin mittaria mutta oli se pakko uskoa sitten lukema todeksi kun auton mittari näytti samaa. Mutta onneksi nyt sitten lauhtui. Kaunis kuva :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mittari osaa olla hämäävä. Kiitos.

      Poista
  3. Täälä oli 3 astetta vaan pakkasta ja aivan loistava luistelu keli :)

    VastaaPoista

Kiittää ja kuittaa kommentista!