torstai 18. helmikuuta 2016

Hus pois väsymys!

Hellurei! Tämä kevät on ollut jonkinlaista väsymyksen aikaa. Töissä olen meinannut välillä nukahtaa pystyyn. On ollut keskittymisvaikeuksia sun muuta. Kotona taasen ei oikein ole ollut inspiraatiota tehdä sitä mitä pitäisi tehdä. Nyt on kuitenkin valoa tunnelin päässä. Hoksasin muutaman jutun ja nyt olenkin ollut "eri ihminen".

KAHVI! En ollutkaan juonut kahvia moneen viikkoon työpäivän aikana, mutta nyt sitä tulee taas otettua mukaan (en pysty juomaan työpaikan kahvia). Eron huomasi heti. Keskittymiskyky on paljon parempi eikä tule pälyiltyä hermostuneesti ympärilleen.


EVÄÄT. Jätin jugurtit kauppaan ja otin välipalaksi leipää töihin kurkulla, leikkeleellä ja juustolla päällystettynä. Pitää paremmin nälkää kuin jugurtti. Ei ole heti puolen tunnin päästä nälkä. Samoin aloin ottamaan edellispäivän ruokaa evääksi. Sama juttu, pitää paremmin nälkää kuin kaupan eineshötöt ja terveelisempääkin. Jaksaa huomattavasti paremmin.

VESI. Vettä tulee juotua töissä. Kotona olen litkinyt kivennäisvesiä, mutta nyt olen kotonakin opetellut juomaan tavallista vettä, kun löytyi kiva muoviputelikin. Sistemalla on aivan ihania kippoja ja kappoja.


VITAMIINIT. Olen syönyt näitä Bioteekin c+d vitamiinitabletteja. Tarkoituksena olisi kuitenkin ostaa Minisun vahva-vitamiinia, kun sitä on kehuttu blogeissa.


Tää on ihan paras: Kolusin yksi päivä meidän vaatehuonetta ja mitä mä löysinkään rojujen seasta (tää on mennyt multa ihan ohi). TREENI dvd:n! Ja vielä ihan kuin mulle tehdyn! Mullahan on ollut selän kanssa ongelmaa ja eikä olisi pahitteeksi litteä vatsakaan ;). Olen muutaman kerran tuossa jo reenannut (isännällä oli ainakin hauskaa). Tuosta löytyy pari eritasoista harjoitusohjelmaa, molemmista lyhyt ja pitkä versio. Jotkut liikkeet ovat samantapaisia, mitä mä sain aiemmin fysioterapiasta. Harjoitukset löytyvät myös tuosta vihkosta. Kuntoilu ei olisi todellakaan pahitteeksi meikäläiselle.





6 kommenttia:

  1. Mä tarttisin kanssa paremman ryhdin ja litteän vatsan.

    VastaaPoista
  2. Ryhti ja litteä vatsa olis tännekin tervetulleita. Mä vaan olen tosi laiska jumppaamaan ohjeiden mukaan kotona itsekseni. Joskus lenkin päälle saan tehtyä jotain.
    Mulla on varmaan kaikkien työpaikkojen kahveista huono kokemus. Yleensa ollut joku "pakkokahvi", yks tai kaks merkkiä, jotka mua vaan närästää. En tie, vaikuttaako se paahtoaste. Olen sitten termarissa kanssa kuljettanut omat kahvit. Ja ne päivät, jolloin ei muista/jaksa ottaa mukaan, sen huomaa olossa.

    Mun tulee aina juotua liian vähän vettä päivän aikana. Pitää yrittää tsempata sen suhteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on töissä Juhla Mokkaa, jota kotoakin löytyy, mutta siinä meijän työmaan kahvinkeittimessä varmaan on jotain häikkää, kun se on vuodelta "sota-aika".

      Poista
  3. Hienoa Satu, noin se kuntokuuri alkaa, pikkuhiljaa kroppaansa kuunnellen. Ei kannata kerralla kaikkea muutta, koska silloin harvemmin motivatoi pysyy. Sokeroitujen jogurttien poisjättö on superhienoa!
    Ja onhan miehelläkin hieman silmäniloa, kun nainen rimpuilee jumppa-ohjelman mukaan. (siksi jumppaankin yksin ollessa, koska muuten menee ihan mahdottomaksi kikattamiseksi koko homma, kun yksi kommentoi sohvalta ns. ohjeita) :D
    Pian huomaat kuinka hyvin alatkin jaksamaan etkä ole kokoajna väsynyt!
    Tsemppiä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Juu, tästä se (toivottavasti) lähtee. Heh, mä en ollut yhtään niin notkea jumppaaja kuin tuo dvd:n kannessa oleva nainen.

      Poista

Kiittää ja kuittaa kommentista!