keskiviikko 10. helmikuuta 2016

Monikäyttöinen kookosöljy!

Heippa! Mulla tulee aina välillä näitä AHAA-elämyksiä. Tälläkertaa päähäni pälkähti jostain tyhjästä sana kookosöljy. Menin heti nettiin tarkastelemaan asiaa paremmin ja ohhoh, onpas siinä todellakin monikäyttöinen tuote! Ruuanlaiton ja leipomisen lisäksi sitä voi käyttää (vain muutamia mainitakseni):

* Kosteusvoiteena
* Huulirasvana
* Hampaiden pesuun
* Dödönä
* Aurinkosuojana
* Sheivaukseen
* Hiusnaamiona
* Meikinpuhdistusaineena


En ihan kaikkea lähde kokeilemaan, kun ei ole tarvis (esim. meikinpoisto), mutta kosteuvoiteena ja huulirasvana kookosöljy on ainakin loistava tuote. Testasin kookosöljyä myös hammastahnana. Elikkäs kookosöljyä otetaan tee-/tai ruokalusikallinen suuhun ja purskutellaan. Purskuttelun jälkeen öljy syljetään roskiin (ei viemäriin). Ohjeistuksissa oli, että n. 10-15 minuuttia, mutta mulle tuli heti sellainen yökkäystunne. En siis pystynyt ihan noin pitkää aikaa purskuttelemaan, mutta sen pienenkin hetken jälkeen suu tuntui heti puhtaammalta. 

Tulee varmasti ostettua toistekin.




10 kommenttia:

  1. Se on kyllä monikäyttöinen tuote! Itsekin olen kokeillut. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oikein yllätyin, kuinka moneen asiaan yhtä tuotetta voikaan käyttää.

      Poista
  2. Meillä myös paljon käytetty niin ruoanlaitosta kauneuden hoitoon nuorisolla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä varmaan saan käyttää tuon purkin yksikseni, kun isäntä ei oikein tykkää kookoksesta =).

      Poista
  3. No ompa monikäyttöinen tuote. Ja mun mielestä vielä hyvän makuinenkin :)

    VastaaPoista
  4. Ite en oo vielä koskaan kookosöljyä testannut mutta pakko varmaan ostaa sellainen kun niin moni on sitä mulle hehkuttanut :D!

    VastaaPoista
  5. Mulla löytyy myös Urtekramin kookosöljyä. Tykkään laittaa sitä puuron päälle "voisilmäksi", vaikken vegaani olekaan. Tulee sitä kautta saatua hyviä rasvoja ikään kuin ohimennen. :)

    VastaaPoista

Kiittää ja kuittaa kommentista!