keskiviikko 6. huhtikuuta 2016

Kuulumissii...

Hellurei! Mitenkäs teillä on viikko sujunut? Mulla muuten kivasti, mutta selkä on ollut tosi kipee lauantaista asti. Piti oikein lyyhistyä lattiallekin kivusta! Taitaa olla niin, että olen tullut immuuniksi Buranalle, kun ei oikein tunnu auttavan. Se ei nyt ole mikään ihme, mutta paljon kehumani magnesiumsuihkeenkin teho tuntuu hiipuneen! Töissä on silti tullut oltua ja kotonakin olen pakottanut itseni tekemään kaikenlaista.

Me muuten käytiin sunnuntaina kolmessa ruokakaupassa! No siis, vakiokauppammehan on Citymarket (sieltä haettiin perustarpeet), mutta lähdimme sitten "vakoilemaan" mitä Lidlissä ja S-marketissa on. Niissä emme olleet käyneet pitkään aikaan. Lidlistä tarttuikin sitten mukaan paistopisteen tuotteita sekä lihaa, entrecotea ja ankkaa. Onhan Cittarissakin tietty entrecotea, mutta ne on yleensä 2-3 kilon könttejä. Seuraavaksi suuntasimme sinne S-markettiin, joka ei edelleenkään jaksanut oikein sytyttää. Isäntä tutkiskeli lihavalikoimaa ja totesi, että ei...ei.  Mä olin napannut pyykinpesuaineen (kun ei ihan tyhjin käsinkään viitsinyt lähteä) ja kassojen lähellä mä vielä bongasin jotain, nimittäin Urtekramin tuotteita. Otin sitten hammastahnan ja käsisaippuan. Tuota hammastahnaa ei ole Cittarissa ollut, käsisaippuoita kylläkin, mutta ei tuota "nordic birchiä". Odotan mielenkiinnolla hammastahnan testaamista. Onko sinulla vakiokauppa vai käytkö milloin missäkin?


Täällä onkin ollut joka toinen päivä aurinkoista ja joka toinen päivä ei. Maanantaina mä pesin terassin (ei kuitenkaan vielä tuotu kalusteita sinne) ja sain myös mm. vietyä matot ulos ja tampattua ne. Mä olen nyt tehnyt vähän sitä sun tätä, ilman mitään järjestelmällisyyttä. Tällä hetkellä tuntuu, että mä en kerkiä muuta tekemäänkään kuin siivoamaan ja koko ajan homma alkaa alusta. Millakin tuo pihalta kuraa sisälle, vaikka kuinka hyvin yrität putsata sen. Ikkunanpesu olisi yksi projekti ja talvivaatteitakin on pitänyt jo monta kertaa pestä ja laittaa pois. Mä oikaisin vähän isännän talvitakkien kohdalla ja tungin vaan ne komeroon, tietysti tarkistin ne ensin, etteivät olleet likaisia. Mua ärsyttää ylikaiken pestä paksuja toppatakkeja, kun pesukoneeseen ei sitten juuri muuta mahdukaan. Mitenkäs teillä kevätsiivoukset sun muut?


Mä olen nyt taas vähäsen innostunut oikeista kukista, vaikka ne tuppaakin melkein heti nuupahtamaan. Narsissit mä heitin pois tai sen mitä niistä oli jäljellä ja ostin tilalle krysanteemeja(?). Mulla oli selkeä idea, että nyt jotain muuta väriä kuin keltaista. Kassaneidin laittaessa ostoksia koneellensa, tajusin, että mä olin sittenkin ottanut taas keltaisia kukkia! No, onhan tuossa toisessa puskassa punaistakin, mutta silti.





Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

10 kommenttia:

  1. Mä suosin S-Markettia. Ystävällinen palvelu ainakin täällä ja K-Supermarkettia halvemmat hinnat. :)
    Kevätsiivous etenee vähän kerrassaan joka päivä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällä taasen toisinpäin. Cittari halvempi ja mukavampi palvelu.

      Poista
  2. Krysanteemit on ihania!
    Me käydään Prismassa.
    Cittarissa on mielestäni paras lihavalikoima.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Cittarissa on kyl paras lihavalikoima.
      Prismassa(kaan) en ole käynyt vuosiin.

      Poista
  3. S-marketissa yleensä käydään, mutta myös Prismassa ja Cittarissa.
    Kerro hei sitten käyttökokemuksia noista kosmetiikkatuotteista, alkoi kiinnostaa! :)

    VastaaPoista
  4. Prisma on lähikauppa, joten siellä pääasiassa. Cittarissa jos jotain erikoistarjouksessa, muuten prismaa kalliimpi. Lihatiski on prismassa hyvä ja erikoiset lihat haetaan kauppahallista, kun siellä paras valikoima ja hinnat suosiollisia.
    Urtekramin tuotteista elintarvikkeet ovat tuttuja, pesuaineita kyllä katsellut...
    Minulla taas selkä ihan 'normi' *huokaus ja puun koputus*
    Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on selkä edelleen huonona. Aamusin varmaan pahin olotila...sitten se pikkuisen vetreytyy, kun on liikkeessä...kunnes taas...

      Poista
  5. Mä rakastan Urtekramin tuotteita! Myös syötäviä!
    Prisma taitas olla meillä se eniten käyty kauppa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen vasta testannut syötävistä tuotteista kookosöljyä ja muroja.
      Palaan hammastahnan ja käsisaippuan tiimoilta vielä asiaan...

      Poista

Kiittää ja kuittaa kommentista!