8. huhtikuuta 2016

The MÖÖBELI, the HUONEKALU...

Moi! Tuoltapa MeidĂ€n elĂ€mÀÀ-blogista tulin napanneeksi tĂ€llaisen haasteen kuin "mikĂ€ on se rakkain huonekalu, mistĂ€ et voisi luopua". No sehĂ€n on....TĂ€mĂ€ pöytĂ€. Vien sen "mukanani hautaan"...


PöytĂ€ on MUMMUN ÄIDIN vanha. IsĂ€ hieman tuunasi sitĂ€. Tarina on seuraavanlainen: Olin joskus lapsena mummun mukana maalla (Parkanon perukoilla), jossa niillĂ€ papan kanssa oli sellainen vaja (on muuten vielĂ€kin!) tĂ€ynnĂ€ tavaraa (ne kun sÀÀsti kaikki) ja mummu nĂ€ytti minulle tĂ€mĂ€n pöydĂ€n, ettĂ€ "sinĂ€ saat sitten tĂ€mĂ€n". En niinkÀÀn silloin lapsena tajunnut tĂ€tĂ€ asiaa, mutta mummun poismenon jĂ€lkeen Ă€iskĂ€ rupesi puhumaan, ettĂ€ "kĂ€ytiin lĂ€pi mummun tavaroita ja siellĂ€ oli sellainen ihana pöytĂ€. Ajattelin laittaa kukkapöydĂ€ksi". Silloin muistin mummun sanat, kyseisen pöydĂ€n ja Ă€iskĂ€n harmiksi totesin, ettĂ€ "se on muuten minun". Monet olisivat kuulemma maksaneet maltaita tĂ€stĂ€ pöydĂ€stĂ€, mutta eihĂ€n Ă€iskĂ€ voinut myydĂ€kÀÀn, kun mummu oli luvannut sen mulle.


Kaikki muutkin pöydÀllÀ olevat tavarat ovat mummulasta, paitsi tuo moottoripyörÀ (isÀnnÀn kirppislöytö).

10 kommenttia:

  1. Vanhoissa huonekaluisssa elÀÀ muistoja. <3
    Olen joskus tehnyt tÀn saman haasteen ja esittelyt mun kirjoituspöydÀn. Se on ollut minulla vauvasta asti, koska ostettiin hoitopöydÀksi. Varsin kestÀvÀ ja hyvÀ pöytÀ siis kyseessÀ, kun on monet muutotkin pysynyt ehjÀnÀ. Aivan toista kuin nykyajan lastulevy hirvitykset.
    Mukavaa viikonloppua! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vanhanajan jutut on parhaimpia. Ei nykyaikaisissta ole "mihinkÀÀn". Mukavaa viikonloppua myös!

      Poista
  2. Hienon perinnön olet saanut!
    NiissÀ on tunnearvoa paljon.
    Ihana mummu, kun lupasi sinulle pöydĂ€n.😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos.
      Juu, tÀtÀ ei niin vain "heitetÀkÀÀn menemÀÀn".
      Mummu oli ihan paras!

      Poista
  3. Kaunis pöytÀ, ja mikÀ tunnearvo!
    Mukavaa viikonloppua! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On! Kiitos kiitos. Mukavaa viikonloppua!

      Poista
  4. Ihana pöytÀ! KyllÀ nuo kalusteet, joilla on tarina mukanaan ovat vaan ihan kaikkein parhaimpia ja rakkaimpia :). Mukavaa viikonlopun jatkoa!

    VastaaPoista

KiittÀÀ ja kuittaa kommentista!