torstai 26. toukokuuta 2016

Ei tullut mieleen! (haaste)

Hellou! Mistäpä muualtakaan kuin Outi´s life-blogista lähti mukaan tällainen haaste. Haaste kuuluupi näin (kopsasin tekstin, kun en jaksanut kirjoittaa sitä sanasta sanaan...):

Meillä kaikilla on ollut elämässä tilanteita, jotka tulevat kaikken todennäköisyyksien mukaan menemään pieleen. 
Sellaisia, joista muut sanovat heti, että ” etkö sä muka tajunnut etukäteen”
Mulla on aina tapana sanoa, että ei tullut mieleen, ja se on ihan totta, ei vaan tullut mieleen
Karkeana esimerkkeinä voisi pitää tällaisia: Tapetoida homeinen seinä piiloon. 
Vuorikiipeillä ilman varustetta. 
Ottaa selfie keskellä autotietä ruuhka-aikaan. 

Tässä muutama tarina...

"Myymälävaras"

Joskus, kun olin mukula, olimme koko perhe (minä, äiskä, isä ja sisko) Ikaalisissa käymässä. En muista oltiinko autoa katsastamassa, sukuloimassa vai mitä. Kumminkin pysähdyimme yhteen kauppaan. Olin ottamassa kärryjä, kun äiskä sanoi, ettei me niin paljon osteta, että kärryjä tarvittaisiin. Ei mennyt kauaa, kun mulla oli jo sylillinen tavaraa ja äiskä tuli toisiin aatoksiin kärryistä. Minä reippaana tyttönä lähdin hakemaan niitä. Pyyhälsin kassojen ohi. Ei tullut mieleen, että mulla oli kädet täynnä maksamatonta tavaraa. Ei tullut mieleen antaa niitä äiskälle vaikka siksi aikaa. Onneksi kukaan ei kumminkaan huomannut tätä möhläystäni, johan siinä kassaneidit olisivat ajatelleet, että onpa lapsella pokeria.

"Haluatko heittää tikkaa mun kanssa"?

Oli siskon ylioppilasjuhlat. Sisko on siis mua 10 vuotta vanhempi, eli siihen aikaan olin jotain 9-vuotias. Anyways...Serkku- ja pikkuserkkupojat halusivat heittää kokoajan tikkaa, mä olisin halunnut tehdä jotain muuta, mutta ne ei suostunu. Hermostuin, hain tikat siitä taulusta ja viskasin ne serkkupojan jalkaan pystyyn! Ei tullut mieleen, että kyllähän ne tikat farkkujenkin läpi menee. Seurauksena terveyskeskusreissu. Halukkaita tikanheittokisaan mun kanssa...anyone?

Käsijarru

 Elettiin vuotta 1999. Olin 18-vee, juuri autokoulun käynyt ja sillä väliaikaisluvalla (mikä lie...) liikekannalla. Olimme (taas) koko perheen voimin hakemassa Ikaalisista mun varsinaista ajokorttia. Ajopelinä oli mun eka auto, Taunus (vm -79). Menomatka sujui mallikkaasti...niin kai takaisintulokin...ohittelin sujuvasti rekkoja jne. Taunus puski vanhasta iästään huolimatta reippaasti eteenpäin. Kotipihaan tultaessa autosta nousi kuitenkin kamala savu. Isä asiaa tutkittuaan, sanoi "Satu p-e-r-k-e-le"! Ei tullut mieleen, että käsijarru oli jäänyt päälle ja oli siis ollut päällä sen koko tulomatkan ajan. Mites mä nyt olisin voinut huomata...

Valoa kansalle

Silloin kun meillä oli vielä öljylämmitys, oli tapana ottaa lämmitys pois päältä kesäksi ja laittaa se taas syksymmällä takaisin päälle. Lämmityskatkaisin oli samanlainen kuin valokatkaisijakin ja ne sijaitsivat vierekkäin pannuhuoneessa. Eräänä syksynä ilmojen viiletessä isäntä totesi, että eiköhän ole aika laittaa lämmöt päälle. Tuumasta toimeen, minäpä kävin laittamassa. Myöhemmin isäntä ihmetteli, kun ei vieläkään ole lämmennyt. Pitääkin käydä katsomassa. Ei tullut mieleen, että mä olinkin epähuomiossa painanut valokatkaisijaa enkä sitä toista! Ei ihme, jos huusholli ei lämpene. Pannuhuoneessa sen sijaan oli valo päällä ties kuinka pitkän aikaa.

Näihin tarinoihin ja tunnelmiin...oikein mukavaa torstai-iltaa kaikille!

8 kommenttia:

  1. Tosi hauskoja tarinoita! 😀 Taisi mullakin nuorena jäädä käsijarru päälle. Mukavaa torstai-iltaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos. Ei sitä kaikkea voi huomata =). Mukavaa viikonloppua!

      Poista
  2. Mie niin repesin sulle :D
    Joo heitetään vaan tikkaa muta mie pukeudun eka haarniskaan.
    Arvaa kuka tollo on myös ajanut käsijarru päällä sekä soutanut lapsena kalasta mökille ankkuri pohjassa ja koko ajan hoin perää pitävälle serkulleni että älä jarruta. Jep jep

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah. Mäkin repeilin ittekseni. Näitähän tarinoita piisaisi!

      Poista
  3. Pakko mainita, että itse ajelin aikoinaan ekalla omalla -79 mallisella Ford Fiestalla kerran kaupoilta kotia käsijarru päällä tuona samaisena armon vuonna -99 ja ihmettelin et miks tää auto ei kiihdy. :D
    Hyvinkin samanlainen tarina siis kuin sulla. Auton merkki eri, mutta vuosiluvut täsmää. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Melkein samikset =). Taunus kyllä kiihtyi hyvin...ei mitään ongelmaa =).

      Poista
  4. Haha :) Hauskoja juttuja, itse oon kans sellainen blondi että aina sattuu ja tapahtuu kun "ei tullu mieleen " :D Eka kertaa muuten sun blogissa vierailulla, jäänpä lukemaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Teretulemast! Juu, näitä juttuja riittää...olen kyllä sellainen sählääjä.

      Poista

Kiittää ja kuittaa kommentista!