torstai 12. toukokuuta 2016

Tapahtuipa eilen

Hello! Olipa eilen varsin eriskummallinen tilanne. Minäpä kuulkaas touhuilin ihan rauhassa tässä kotosalla omia juttujani, kun yhtäkkiä ulko-ovi aukeaa ja samalla soitetaan ovikelloa?! Ensimmäinen ajatukseni oli, että mitäs se isäntä jo tähän aikaan tulee ja MIKSI se soittaa ovikelloa. Menin eteiseen ja tuulikaapissamme seisoo joku ihan outo mummeli, joka hyvin tuttavallisesti minulle tyyliin "moi, mä tulin nyt...ja koirakin se siellä tervehtii..." (tottakai Milla piti äläkkää). Mä olin yhtenä kysymysmerkkinä ja mummelinkin ilme kertoi, että "mikäs vastaanotto tämä tämmöinen on". Kysyinkin sitten, että anteeksi, mutta tunnetaanko me kenties??? Sitten mummelillakin alkoi sytyttää, että taitaa olla väärässä osoitteessa (piti olla tuossa seuraavalla kadulla). Pahoitteli kovasti ja lähti.

Mikä on tarinan opetus? Mulla on tälläkin hetkellä etuovi lukossa. Tämähän oli vain vähän höperö mummeli liikekannalla, mutta se tunne kun joku astelee sisälle taloon tuosta noin vain. Eihän kenenkään kotiin tuolla tavalla tulla. Annoin tällä kertaa anteeksi "tunkeilun", mutta jos olisi ollut joku muu, siis ihan täydessä ymmärryksessä oleva henkilö (ei tuttu), niin en olisi ollut näin kiltti.

10 kommenttia:

  1. Meillä on ovi aina lukossa, ennen ei ollut, mutta nykyään täälläkin liikkuu kaikenlaisia tyyppiä. Ja Pepinkin takia on pakko pitää ovet tiukasti säpissä, se nimittäin avaa ovet ja lähtee muuten :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä kans pidän tästälähtien. Oli se vaan inha tunne, kun joku vaan tulee sisälle kotiin.

      Poista
  2. Meillä ei ole koskaan (paitsi tietty kun ollaan pois kotoa) ovi lukossa, mutta meillä on kyllä kaksi isoa koiraa heti innokkaasti ovella tervehtimässä. Ei ne kyllä mitään tee kenellekään, mutta saattaisihan niiden ihastus ihan ventovieraassa aiheuttaa hieman hämmennystä 😂. Vaan ei ole kivaa tuollainen, että ihan vieras ihminen tuolla tavalla sisään tulee...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ollut joo ja mitä jos mä olisin ollut vaikka juuri tulossa suihkusta tms. En mä heti pesuhuoneessa vaatteita pue...

      Poista
  3. Minä motkotan jatkuvasti isännälle siitä, kun se jättää oven lukitsematta. Illalla. Myöhään. Jos olen yksin kotona, käyn heti isännän lähdettyä lukitsemassa oven - sellainen pelkuri olen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä tässä näköjään kannattaa pitää ne ovet lukossa.

      Poista
  4. Hui, varmasti vähän säikäyttävä tilanne. Onneksi sisälle tuli vain vaaraton mummi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, siis ihan hölmö tunne, että joku tulee vaan "niinkuin tutullensa". ONNEKSI se oli vain mummeli.

      Poista
  5. Meillä on aina ovet lukossa. Jo olen yksin yötä kotona saatan laittaa vielä varmuusketjunkin päällensä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämän kokemuksen jälkeen meillä myös. Ainakin, jos olen yksin.

      Poista

Kiittää ja kuittaa kommentista!