perjantai 10. kesäkuuta 2016

Viikko 23

Heippa! Taas on työviikko takana ja huhheijaa, olipahan viikko! Sai kyllä mennä eikä meinata! Onneksi on viikonloput olemassa, sillä mulla (meillä) on vielä 6 viikkoa lomaan. Millakin on herätellyt keskellä yötä tai sitten juuri ennen kellon soimista. Tällä viikolla olikin hieman viileämpää keliä, mikä oli ihan hyvä asia töiden kannalta. Ei ollut yhtään niin kuuma! Olikos teilläpäin myrskyä? Täälläpäin ei ollut niin pahaa kuin pelkäsin ja sähkötkin pysyivät kokoajan.

Maanantaina mä silitin vihdoin ja viimein kauhean kasan vaatteita. Se aina venyy ja vanuu, kun mä vihaan silittämistä! Aina kun toisen kohdan saa suoraksi, toisessa kohdassa on jo "vekki". Pakko kumminkin joskus silittää, jos meinaa saada rypyttömiä (tai ainakin melkein rypyttömiä) vaatteita päällensä. Mites...tykkäättekö silittää vai onko silittäminen pakkopullaa niinkuin minulle?

Arvatkaas mitä mä ostin tiistaina kaupasta? Mä rupeen nyt leipomaan, hah. Siis tällaisen purkin, missä on Rocky Road-keksien ainekset valmiina. Lisätään vain voi ja kananmuna. Isäntä taas vähän taivasteli ja onhan tässä uusavuttomuuden piirteitä, mutta oli niin söpö purkki. Niitä purkkeja oli muunkinlaisia. Oletteko törmänneet kaupassa näihin?



Mä olen tällä viikolla kunnostautunut taas missikirjan lukemisessa. Olikin pieni tauko tuossa välissä. Ihan mielenkiintoista luettavaa. Viimeksi luin Miss Suomi 1967 Ritva Lehdosta, joka teki itsemurhan! Seuraavaksi on vuorossa Miss Suomi 1968 Leena Brusiin. Outoja nimiä minulle. Kerroin aikaisemmin, että parhaiten on misseistä jäänyt mieleen Åsa Lövdahl, 1989. Kuka misseistämme on jäänyt parhaiten sinun mieleesi? Kerroin myös, että nykypäivän missikisat ei voisi vähempää kiinnostaa, silloin ennen niissä oli "sitä jotain". Seuraatko sinä tämän päivän missikisoja?




Eilen mun oli ihan pakko imuroida. Olen laittanut merkille, että Milla ei pelkää enää imuroimista. Ennen se juoksi aina karkuun, kun otin imurin esiin. Tänään sitten luuttusin lattiat ja yksi koneellinen pyykkiäkin tuli pestyä. Kaiken tämän jälkeen päätin, että nyt saa riittää...ei enää yhtäkään kotihommaa tai mitään muutakaan...vain rentoutumista. Huomenna mä käperryn sohvannurkkaan katselemaan telkkua. Netflixiltä löydettiin toissa viikonloppuna suomalainen Helppo elämä-sarja ja on tullut sitä katseltua. Oikein hyvä sarja. Onko tuttu?

Pikkuisen ehdin myös kuvailemaan pihalla tällä viikolla...

Syreenit kukkii...


samoin juhannusruusu...


Alppiruusu ei ole enää moneen vuoteen ollut loistossaan. Ihan muutama kukka vain...


Mikähän tämä mahtaa olla? Kukka-asiantuntijat...anyone?


Mukavaa viikonloppua kaikille!


16 kommenttia:

  1. Alakuvassahan on ruusu.
    En silitä koskaan turhaa hommaa, kun ne vaatteet rypistyy heti päällä kuitenkin.
    Eipä täälläkään kunnolla myrskynnyt. Kova tuuli, mutta ei muuta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ok. Mä mietinkin, että voisko olla "joku ruusu".
      Joo, silittäminen on yleisesti turhaa...enkä kaikkea TODELLAKAAN silitä, mutta kun tietyt vaatteet vaatii (valitettavasti) sitä.

      Poista
  2. Minä silitän vaan pakolliset. Eli joskus pöytäliinan tai verhot.
    Tietty miehen kauluspaitoja tulee joskus silitettyä.

    En ole kaupassa nähnyt tuollaista leivonta purkkia.
    Onpas kätevää ja saa nopsaa tehtyä!

    Minulle misseistä on jäänyt mieleen Tanja Vienonen.
    En ole nykyään seurannut missikisoja.

    Mukavaa illan jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin! Isännän äiti taitaa olla semmoinen, että silittää kaikki alusvaatteita ja sukkia myöden...en jaksa ymmärtää. Vain pakolliset kans tulee silitettyä.

      Poista
  3. Silittäminen sujuu kun samallakatsoo telkkua..siis roudaan silityslaudan ja-raudan keskelle olkkaria ja töllö auki. Ja kun sieltä ei kuitenkaan tuu mitään katsottavaa niin sitten Netflixistä löytyy helposti yhden silityskasan verran katsottavaa :) Meillä mies silittää omat työpaitansa ja -vaatteensa <3
    Lakanat, pyyhkeet yms mankeloin.
    Vanhat missit vosikin kiinnostaa, mutta ei enään nykyiset...
    kivoja nuo purnukat, en tosin ole törmännyt kaupoissa, tosin enpä ole etsinytkään ;)
    Rentoa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yleensä näin =). Meillä ei ole mankelia ja kerran aioin silittää lakanat...loppui ennekuin alkoikaan...meni hermot väittömästi!
      Nykyajan missit on jotenkin niin "plääh".
      Juu, hauska purnukka...haluaisin olla kätevä emäntä ja leipoa alusta asti, mutta kun ei...
      Kiitos samoin!

      Poista
  4. Täälläkin silitetään vaan pakolliset. :)

    Lapsena olin kiinnostunut missikisoista, ja vieläkin kiinnostaa juuri nuo sen ajan missit. Siihen se kiinnostus sitten tyrehtyi :D Tuo kirja, mitä luet, vaikuttaa mielenkiintoiselta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi meitä on muitakin, ajattelin olevan ainoa =).
      Kirja on tosiaan mielenkiintoinen...kannattaa lukea, jos jostain käsiinsä saa. Tämä kirja on kummitädiltä saatu.

      Poista
  5. Voi, miten kivaa tarinaa viikostasi.
    Olen ostanut joskus Ikeasta leipäaineksia, johon laitetaan vain vettä. Tuli hyvää leipää! Kerrohan jossakin vaiheessa, miten sinun leipomuksille kävi.
    Ja missikisat! Ne ovat nykyään sitä samaa tosi-tv -ohjelmaa, jota tulee jatkuvasti televisiosta.
    Täällä ei myrskyä ollut, mutta oli kova tuuli ja jännäsimme kotona, että pysyyköhän mökin uusi ikkuna paikoillaan. Nyt viikonloppuna se asennetaan ja kiinnitetään vasta kunnolla.
    Kivaa viikonloppua sinulle Satu <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos. Kerrotaan, kun saan aikaiseksi =).
      Joo, ei nykyajan missikisoissa ole mitään...
      Kiitoksia samoin!

      Poista
  6. Vastaukset
    1. On joo. Oikein sopiva tällaiselle uusavuttomalle leipojalle kuin minä =).

      Poista
  7. Tosi kiva idea tuo RockyRoad-purnukka, mä en oo vielä törmännyt moiseen. Mulla silitys ja ikkunanpesu on sellaisia kotitöitä joista en tykkää, onneksi mun nuorimmainen tykkää silittää ja oon nakittanut silitykset sille :) Missikisoja en oo seurannut enää muutamaan vuoteen, Anne Pohtamo ja mun ikisuosikki ja Tanja Karpela toinen. Ihania kuvia ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos. Mä tykkään kyllä ikkunanpesusta, mutta toi silitys on jotain niin...aargh!

      Poista
  8. Voi tuo missikirja kuulostaa kiinnostavalta. Jossain vaiheessa tuli joku ohjelma vanhoista misseistä. Hämmästyin, että muistin missit ja vuodet ihmeen hyvin. 2000-luvulla alkoi missit ja valintavuodet jäämään vähemmälle huomiolle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On kiinnostava. Mäkin muistan vanhoja missejä, mutta vuosiluvut on hakusessa. 2000-luvulla ei enää jaksanut missit kiinnostaa.

      Poista

Kiittää ja kuittaa kommentista!