perjantai 4. marraskuuta 2016

Kuva-arvoituksen vastaus on...

Heippa vaan kaikki! Äiskä teki teille kuva-arvoituksen ja hyvinpä te arvasitte (se muuten pahoittelee tuossa, ettei ole kerennyt käydä teidän blogeja lukemassa tällä viikolla).


Mä olen Roosa. Kohta 9 kk vanha seefferin ja jonkun muun sekoitus. Mä kävin viime lauantaina tutustamassa uuteen äiskään, isään ja tietysti Mindiin. Mehän tultiin heti juttuun ja päätettiin, että mä tulen takaisin tiistaina (meinasin tosin jo heti jäädä tänne). Tiistai muuttuikin maanantaiksi ja mä tulin silloin illalla tänne ja laitoin äiskän ja isän päät ihan sekaisin =).


Äiskää kuulemma jännitti hurjasti, että miten se pärjää meijän kahden kanssa yksin tuolla pihalla (se kun tulee aiempaa kotiin) ja, että miten me tullaan toimeen niiden työpäivien ajan. Äiskä oli yrittäny pyytää tiistaita vapaaksi, mut ei ollut saanu.

Hyvinhän tää on menny. Äiskä pärjää meijän kanssa pihalla ja löysi meijät tiistaina molemmat hengissä kotoa...mitä nyt vähän oltiin sisustettu uudestaan ja mä olin pissannu. Mehän ollaan työpäivien ajan eteisessä, mutta mä olin päässyt vähän "portin" takaa hakeen tyynyä ja peittoo.


Keskiviikkonakin oltiin työpäivän ajan kiltisti...sitten illalla noi rupes puhumaan jostain koiraporteista...siis mä en tajuu...mähän olin vaan kauppareissun aikana puskenut äiskän ja isän tekemät "portit" kumoon ja käyny keittiön pöydiltä hakemassa suklaata, kertakäyttökäsineitä, nenäliinoja ja pöllyyttänyt ne ympäri olohuonetta. Äiskä oli ollut kuulemma kauhusta kankeana koko seuraavan työpäivän, että mitäs jos mä taas livahdan "portin" taakse...

Torstaina saapui monta isoa pakettia äiskän ja isän mukana ja ne rupes asennuspuuhiin...mehän pyörittiin kokoajan Mindin kanssa jaloissa ja käytiin välillä tekemässä kolttosia muualla. Sitä mukaa kun portit valmistui, mehän oltiin nalkissa eteisessä valvovan silmän alla. Äiskä yritti siinä samalla siivoilla ja isä laittaa ruokaa...niillä tuntui olevan vähän hermo pinnassa.


Mä oon joutunut nousemaan joka päivä klo 4.00 Mindin kanssa pissalle. Äiskä on mennyt vasta kahdeksaan töihin ja se on vienyt meitä monta kertaa ulos (myös töiden jälkeen). Mä kun en joka kerta muista mikä sen asian tarkoitus on, kun laitetaan hihna ja mennään pihalle (olin vanhassa paikassa suurimmaksi osaksi vapaana ulkona). Äiskä hokee jotain "pissa"-juttua. Nyt mä vissiin pikkuhiljaa rupean tajuumaan, kun äiskä vähän höynäyttää...se pitää hihnaa löysemmällä, niin mä luulen olevani vapaana...sit tulee se pissa.

Mä yleensä möykkään tuola pihalla, jos menee jotain outoo väkee ja kolmelle tiibetin spanielillekin mä karjuin. Mindillekin ärähdin kerran vahingossa...pelästyin kun semmonen musta möykky tuli yhtäkkiä kulman takaa. Äiskä sano, että kyllä kotipihassa saa vähän möykätä...tietäähän kauppamiehet ym. pysyä poissa. Mindi ei paljon hauku...silloin vaan kun sillä on asiaa. Tänäänkin mä haukahdin kun aamu kymmenen jälkeen ulko-ovi aukes...se olikin ÄISKÄ! Se tuli aiempaa. Me muuten innostutaan niin paljon, kun porukat tulee kotio...äiskäkin kaatuu pian kumoon.


Äiskä vei meijät pihalle ja keitti sitten kahvia itelleen. Meille se antoi luut ja sano alkavansa jotain blogia tekemään...nyt me ollaankin Mindin kanssa täällä eteisessä porttien takana sen aikaa. Äiskä ei pystyny keskittyyn kun me ruvettiin riehumaan sohvilla. Se huomauttelee aina jostain "pienemmistä kierroksista"...tai "ei niin lujaa, että rappaukset tippuu"... tai "Hei, mä olin juuri putsannu sen sohvan". Huom! Alempi kuva ei liity tapaukseen...


Äiskä puhu jotain, että mä pääsen mukaan blogiin...mäkin vähät välitän, jos salamavalot välähtelee. Heh, me ollaan Mindin kanssa Team MiRo. Äiskä ja isä olis jatkanu nimen kanssa M-linjaa, mutta kun mulla oli nimi jo valmiina ja sitä tottelen, niin ne ei hennonnu vaihtaa sitä. Höpisipä tuo äiskä jotakin, että kohta pitää varmaan blogin nimeksi vaihtaa Mindin ja Roosan elämää...ne kun taitaa isän kans jäädä vähän niinku sivuhenkilöiksi =). Banneri...mä en tiiä mitä tuo sana tarkoittaa, mutta äiskä sano, että kait sekin pitää tehdä uusiks jossain vaiheessa...kunhan sais meistä hyvän yhteiskuvan. Nääkin kuvat on hätäsesti kännykällä otettu, kun äiskä ei oo kerenny kameraakaan lataamaan.

Nyt...oikein mukavaa viikoloppua kaikille ja palataan asiaan.

T. Mindi ja Roosa






48 kommenttia:

  1. <3 No, nyt vasta koira-täytteistä elämää viettelettekin. :D Onnea ja menestystä Roosan kanssa! Toivottavasti koiruli kotiutuu pian. :) Hauskan näköinen veijari. <3 Olisko siinä vähän lyhytkarvaista collieta? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. On ollut menoa ja meininkiä! Saattaa hyvin olla...tässä on vähän arvuuteltu, että mitä toista koiraa tuossa on...ja eipä tuo mitään haitanne, vaikka ei tiedetäkään...eihän me Millastakaan tiedetty, mitä siinä on.

      Poista
  2. No nythän teillä onkin siellä vipinää ja takuulla Roosa ja Mindi nauttii toistensa seurasta!

    VastaaPoista
  3. Onnea uudelle perheenjäsenelle ja mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  4. Onnea uudelle perheen jäsenelle nyt on Mindillä kaveri. Touhua varmaan riittää:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos...aika menee näiden kanssa niinkuin siivillä.

      Poista
  5. Suloiset olennot. Taitaa olla välillä melkoinen sirkus ja vilinä päällä :)
    Mukavaa että koirilla on seuraa toisistaan 💕

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On tämä kyllä semmoista sirkusta...onneksi noi touhuaa välillä keskenäänkin =).

      Poista
  6. Onnea uudelle perheenjäsenelle!
    Mukavampi Mindin on nyt kotia sisustaa, kun on kaveri seurana. Hyvin muuten Mindi "maastoutuu" tuossa alakuvassa sohvaan, kun ruskeita tassuja ei ole näkyvissä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos. Juu, mä katselin kans, että Mindi hukkuu sohvaan.

      Poista
  7. Paljon onnea uudelle perheenjäsenelle! On varmasti touhua ja vipinää :) Mukavaa viikonloppua myös! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos. On tämä sellaista hurlumheitä, että...=). Kiitos samoin.

      Poista
  8. "Moro, Jymy-Jami täällä, mää oon semmonen Berniprinssi. Kiva kun sää sait kauniista Mindistä sydänystävän, kaunis oot ittekin. Emännälle tuli ämmästä miäleen, että sun uus nimi vois olla Muusa, se on melkein kun Roosa. Meidän entinen berni oli Hymy, siks mun nimi on Jymy.Voikaa hyvin."

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moro moro! Muusa...ei yhtään hassumpi =D. Kiitos samoin.

      Poista
  9. Touohua tuntuu riittävän, mutta niin onnellista touhua. Mukavaa viikonloppua koko perheelle!

    VastaaPoista
  10. On siinä menoa ja meininkiä kahden koiran kanssa. Mutta on niillä toisistaan kivaa seuraa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On! Hyvä, että ne peuhaa toistensa kanssa, kun Mindi oli yksinään kokoajan meissä kiinni...myös kirjaimellisesti=)...hampaat vaihtumassa.

      Poista
  11. Voih! Kyllä teillä on nyt hulinaa!
    Hauskasti kirjoitat!👍
    Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos...on hulinaa...hyrskyä ja myrskyä!
      Kiitos samoin.

      Poista
  12. No niín, tulihan sieltä perheenlisäystä. Aika hulinaa taitaa olla ja kestää varmaan hieman, ennen kuin uusi tulokas oppii talon tavoille. Mukavaa viikonloppua tv Liisa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuli tuli =). Kyllä tässä vielä opetellaan, mutta aika hyvin tuo tulee mukana. Kiitos samoin.

      Poista
  13. Vauhtia ja vipinää siis:) Onnea uudelle perheenjäsenelle

    VastaaPoista
  14. Onnea koko porukalle! Oli taas niin hauska tarina, että en voinut muuta kuin nauraa ääneen 😂😂😂. Riehakasta viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos...kiva hauskuuttaa muitakin...täällä on ollut välillä naurussa pitelemistä.

      Poista
  15. Onnittelut uudesta perheenjäsenestä!
    Onpa kiva, kun niitä on nyt kaksi. Toivottavasti tulee hyvät
    kaverukset!
    Hauskaa viikonlopun jatkoa sinne!❤️😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Kyllä nuo näyttää viihtyvän keskenään. Kiitos samoin.

      Poista
  16. Ihana juttu! Onnea koirakaverusten johdosta ja hyvää pyhäinpäivän viikonloppua!

    VastaaPoista
  17. Wau ja hurjasti onnea uudesta perheenjäsenestä ja mukavaa pyhäinpäivää <3

    VastaaPoista
  18. Varmasti kiva juttu Mindille saada kaveri :) Toista mekin jo pari vuotta mietitty...josko kohta tuumasta toimeen :D Mukavaa illanjatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mindi ainakin on selkeesti rauhoittunut...ei se ole enää niin meijän kimpussa =).

      Poista
  19. No on teillä sielä menoa ja meininkiä, mutta koettakaa nyt Mi ja Ro ottaa rauhallisesti ☺
    Muistakaa nyt sanoa teidän äiskälle terkkuja ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyl me ollaan täs taas 4 tuntia meltattu =) Kerrotaan...se kiittää ja kuittaa.

      Poista
  20. Lämpimät onnittelut uuden perheenlisäyksen johdosta! :)

    VastaaPoista
  21. Voi, mitä söpöläisiä! Minä luulin jo olevani kirjautunut lukija. Olen ihmetellyt, kun lukulistassa ei näy sun koirajuttuja. No, nyt näkyy! Rapsuja molemmille ja Mikiltä terkkuja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä, että nyt näkyy =). Mindi ja Roosa kiittää.

      Poista
  22. Voi mitä koira-elämää ja vauhtia siellä riittää!!
    Aikamoinen parivaljakko teidän elämää ilahduttaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä vauhtia riittää vähän välillä liiankin kanssa =).

      Poista

Kiittää ja kuittaa kommentista!